Studie Bibel

Jag fick i förra veckan min Newberry study bible, jag har inte satt mig in i den helt än men jag vill lyfta fram den till de som är hängivna studenter av Guds Heliga Ord!

Vad är då en Newberry studie bibel? ja den har mycket som är väldigt bra, men vad man i kort kan säga är att den lyfter fram de gramatiska egenskaperna i det grekiska språket som vid översättning till engelska eller svenska går förlorade i översättningen.

Här är en scannad bild

image71


Denna bibel finns som vanlig och även Wide margin, Jag har den vanliga och den duger bra, men skriver du mycket anteckningar i din bibel är nog Wide margin att föredra.

den går att få till sverige med frakt o allt runt tusenlappen, det tog ca 10 dagar så hade jag den och av de jag talat med som har haft den så är de alla överens om att den är bra på det viset att ju mer du lär dig desto mer användbar blir den, den växer med dig samtidigt som dina kunskaper växer.

beställ den här http://www.penfoldbooks.com/product/74/425

Här är en annan bild på wide margin bibeln

image72






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0