Spurgeon - Citat


image34



" vissa av er har så mycket damm på er bibel att ni kan skriva fördömd på den med era fingrar"


"Hycklare söker sitt eget. Gud är på hycklarens läppar, men världen i hans hjärta, vilken han hoppas få behålla på grund av sitt goda rykte. Jag påminner mig ha läst om en person, som lämnade landets prins en stor summa pengar för att han skulle få rättighet att en eller två gånger om dagen få tillåtelse att besöka honom och endast säga:"Gud bevare er Ers höghet!" Prinsen, förvåna över att han ville ge ut en så stor summa pengar för en så ringa ynnest, frågade honom: " vad för nytta tror ni detta ska medföra?" "oh, min herre", sade han "detta skall bidraga till att jag blir känd i hela landet som en gunstling vid ert hov, och detta skall gagna mig mer än den summa pengar jag betalt till er."

På samma sätt finns det många, som har ett namn om sig att vara goda kristna, som kan göra stora uppoffringar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0