Biblar design & bindningar

Jag älskar Guds Ord, bibeln och biblar... i stora små och olika format. Varje bibel har ett syfte att tjäna Om du är som jag som älskar en bibel med breda marginbaler för egna anteckningar hemma vid skrivbordet, en mindre som gärna får plats i jack fickan när man är ute och rör på sig, referens och studie biblar är bra, Biblar med grundtexter och ja alla möjliga versioner...detta ligger mig mycket varmt om hjärtat!

Ditt hjärta slog därför med ökad Puls då jag fann denna blog http://jmarkbertrand.typepad.com/bibledesign/

Mark som sidans grundare heter har vigt denna blog åt biblar, dess design och bindningar. Det finns ju olika kvalite på biblar vilket jag fått erfara efter några mindre lyckade köp, för två år sen investerade jag i en svensk bibel som ska vara den "finaste" men efter knappt två år så börjar bindningen lossna och spricka. Vilket är sorgligt. Men det finns hopp! för de som vill ha en bibel som kommer att vara 20-30 år av daglig användning kan nu köpa sina biblar från http://www.bibles-direct.com/

Många håller dem för att göra världens bästa biblar, jag väntar på deras katalog då jag har mina ögon på en KJV Longprimer i "highland" getskinn..... bara tanken gör mig upphetsad! här är en bild från en ESV i liknande version...

image82

Här är en annan bild på själva bindningen

image83

Här är en bild på bibeln som jag beställt, Det är en Cambridge KJV Concord Wide Margin Goatskin

(bilden är från en NASB Version men samma sesign och utförande)
image84

Så om du letar efter en bibel som kommer att vara värd pengarna, en som kommer hålla 25-30 år, så är det R.L Allans biblar från länken ovan som gäller! jag önskar våra svenska tillverkare skulle ta efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0